Waarom content marketing steeds belangrijker wordt

Content marketing en social media

Content marketing ofwel content aanbieden om je doelgroep aan te spreken is steeds vaker een online marketingstrategie. Content delen en je doelgroep bereiken werkt erg goed, vooral via sociale netwerken. En die laatste gaan een steeds grotere rol spelen in zoekresultaten.

Social search: zoeken wordt persoonlijker

Zoekmachines gaan meer en meer persoonlijke resultaten geven op basis van social media. Het is dus verstandig te investeren in waardevolle content voor je website. Als er iets is dat je bezoekers waarderen is het namelijk inhoudelijke informatie. Deel dus kennis en informatie over jouw producten en branche.

Bing en Facebook zetten de eerste stap

Microsoft’s zoekmachine Bing heeft sinds eind 2010 de handen ineen geslagen met Facebook. De eerste ontwikkelingen zijn er. In zoekresultaten zie je straks wie van je vrienden een webpagina heeft geliked. Maar ook het totaal aantal likes van een pagina wordt getoond. En er zijn nog meer ontwikkelingen bij Bing. Duidelijk is dat internet steeds meer een ervaring binnen je eigen netwerk wordt. Eigenlijk heel logisch, want in het dagelijkse leven maken we keuzes ook met behulp van familie en vrienden.

Content marketing is lange termijn denken

Door te investeren in het plaatsen van interessante artikelen over je bedrijf, product of branche, vergroot je je vindbaarheid. Goede artikelen worden gewaardeerd en gevonden. Als je je content ook deelt via social media, kun je nog hoger scoren. Door bijvoorbeeld Twitter of Facebook in te zetten bereik je nog makkelijker gerichte bezoekers. Is je artikel goed, dan wordt het geliket of zelfs gedeeld. En dat zie je straks dus weer terug in de zoekresultaten.

Nog een reden om met content marketing aan de slag te gaan

Een voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld een Adwords-campagne is dat het verkeer naar je site niet inkakt als de campagne is afgelopen. Het levert je langer verkeer op zonder extra kosten. Content marketing is een duidelijke GO!

0
0