Succesvolle content marketing

Gericht op een doelgroep

Content maak je voor een doelgroep, hoe groot of klein ook. Adverteren op zoekmachines wordt steeds duurder, dus als aanvulling op je online marketing mix is content marketing een uitermate interessante strategie. Je doelgroep zoekt namelijk op internet. Goede artikelen leveren constant verkeer op richting je website, terwijl de investering eenmalig is. Door op regelmatige basis artikelen te plaatsen bouw je tevens aan een lange termijn relatie met je klanten.

6 tips voor succesvolle en waardevolle content

  • Zorg dat je content uniek is;
  • Wees niet bang om je kennis te delen, hiermee laat je je expertise zien;
  • Het oog wil ook wat: gebruik foto en video (liefst uniek materiaal);
  • Beantwoord vragen van je doelgroep door middel van je artikelen;
  • Verspreid je artikel via de netwerken waar je klanten actief zijn;
  • Ga de conversatie aan als je reacties krijgt.

Waardevol is voor iedereen anders

Je bezoeker bepaalt of je content waardevol is. Of de informatie die je aanbiedt aansluit bij zijn wensen. Maar ook de vorm waarin: tekst, foto, video, audio, animaties, etc. Je geeft je publiek informatie. Vervolgens word je beloond in de vorm van traffic (je lezers delen goede artikelen via social media) en omzet. En belangrijker nog: het levert je een lange termijn relatie op met je klanten.

Unieke content scoort

Door middel van foto en video kun je je boodschap sterk verduidelijken. In een minuut video kun je de kern van een presentatie vastleggen. Bezoekers houden de aandacht en zijn snel op de hoogte. Ook een bedrijfsfilmpje waarin je je bedrijf voorstelt kan heel goed werken. Door te investeren in goede artikelen, houd je de aandacht van je bezoeker. Een goed stuk met een paar foto’s die iedereen al kent? Liever een speciaal opgenomen video of een set foto’s speciaal geschoten voor jouw website. Daar houden mensen van. En zoekmachines ook! Een website is meer dan een visitekaartje of een bestelmodule. Denk als een uitgever!

Specifieke content marketing in de praktijk

Het blog Nummer van de Dag is een mooi voorbeeld van content voor een heel specifieke doelgroep. De 6 mensen achter het blog zijn muziekliefhebbers, die elke dag een ander favoriet nummer hebben. Nummers uit alle genres krijgen dagelijks een plekje op het blog. De ene keer in de vorm van een recensie, dan weer een stuk over de achtergrond van het nummer. Onlangs week heb ik een gastbijdrage mogen leveren aan het blog. Voor mij is Nummer van de Dag dus absoluut waardevolle content!

0
1