Spam van Doors International is geen spam

Doors International stuurt me regelmatig spam. Al eerder meldde ik me af, maar dat mocht niet baten. Vandaag kreeg ik weer een ongewenste mail.
Doors International stuurt me op 24 januari 2012 deze mail
Omdat ik niet geïnteresseerd ben en me al eerder heb afgemeld voor e-mails vanuit Doors International, scroll ik direct naar het einde van de mail. Doors International is een beetje hardleers, maar goed, ik meld me nog maar een keertje af.
De afzender van de mail
De link voor afmelden ziet er als volgt uit:

Je zou verwachten dat ik me ook daadwerkelijk afmeld en geen mail meer ontvang van Doors International. Niets is echter minder waar. Ik kan aangeven dat ik geen interesse heb in de workshop waarover de mail gaat. Beetje vreemd allemaal. Had ik wel interesse gehad als ik me niet had uitgeschreven? Afijn, om me van hun mailinglist uit te schrijven moet ik een mailtje terugsturen. Ze maken het me wel moeilijk daar bij Doors International:
Uitschrijven werkt anders bij Doors International

Bellen met de algemeen directeur van Doors International

Omdat ik dit erg onprettig vind, besluit ik te bellen met Frank Zegers. Hij is de afzender en volgens de mail algemeen directeur van Doors International. Als eerste vraag ik hem waarom ik nog steeds mail ontvang terwijl ik me al meerdere malen heb afgemeld. Een antwoord krijg ik niet echt. Ook kan hij me niet verklaren waarom ik überhaupt mail van ze ontvang, want ik heb daar nooit om gevraagd. Daarna verzoek ik hem om mij uit hun adresbestand te halen, omdat ik niet zit te wachten op spam.

Spam? Ben je gek

Doors International heeft duidelijk weinig kaas gegeten van enige vorm van klantenservice. Mijn verzoek laat hij voor wat het is. In plaats daarvan begint hij te strooien met de definitie van spam zoals deze op Spamklacht.nl (Opta) vermeld staat. In het kort komt het erop neer dat de mails van Doors International geen spam zijn. Ze zijn immers niet commercieel, charitatief of ideëel. En alleen als ze dat wel zijn, mag ik ze spam noemen.

Leuk hoor, maar heb ik daar wat aan? Eerlijk is eerlijk, mijn bloed begint te koken. Nogmaals leg ik hem uit dat het dan misschien geen spam betreft als je de regeltjes van de Opta volgt, maar ik ERVAAR dit soort mails wel degelijk als spam, ongewenst dus. In niet al te flauwe bewoordingen leg ik Zegers uit dat ik eis dat hij me per direct uit al hun adresbestanden haalt.

Normen en waarden

Ook hier heeft de directeur van Doors International zijn woordje klaar. En ook deze keer blijven we niet bij het onderwerp. Het ligt namelijk allemaal aan mij. Normen en waarden weet je wel. Volgens Zegers zelf mag hij verwachten dat ik hem op een nette en correcte toon toespreek aan de telefoon. Meneer verdient het niet om op deze manier toegesproken te worden. Dat is volstrekt onfatsoenlijk. De spam die zijn bedrijf verstuurt is per slot van rekening ook op heel correcte toon geschreven. Omdat ik mijn humeur niet wil laten verpesten door een prutser van een prutsbedrijf als Doors International leg ik hem nog 1 keer uit wat ik verwacht en laat het daarbij.

Ik ga er vanuit dat ik na vandaag nooit meer e-mails van Doors International en/of Frank Zegers krijg. Dat zou namelijk behoorlijk onfatsoenlijk zijn.

Over Tom Schilders

Ik werk als freelance SEO copywriter en ik hou van goede content op websites.