Rapportcijfers op Foursquare

Foursquare geeft vanaf nu rapportcijfers aan locaties. Wat er zo interessant is aan dit nieuws? Het cijfer is niet puur gebaseerd op likes of andere beoordelingen. Foursquare gebruikt onder andere je tips, likes, dislikes en populariteit gebruikt om het cijfer te berekenen. Ook de loyaliteit van je klanten wordt gebruikt. Het is dus geen kwestie van snel wat likes scoren om daarmee je cijfer omhoog te krikken. En, zegt Foursquare, “with every check-in and Explore search, our scores will get smarter and better”.

Rapportcijfers zijn ideaal voor gebruikers

Foursquare wordt veel gebruikt om te kijken naar wat een bedrijf te bieden heeft. Gebruikers plaatsen beoordelingen of doen een aanbeveling, maar die moet je doorlezen. Door het rapportcijfer krijg je in één oogopslag een indicatie over wat anderen van een bedrijf vinden.

Foursquare biedt volop kansen voor de horeca

In de horeca staan gastvrijheid en kwaliteit centraal. Foursquare biedt door deze update een hoop extra kansen voor deze branche. Hoog tijd dus dat de horeca Foursquare collectief omarmt. Het zal overigens ook wel eens een slechte recensie opleveren, maar daarmee zet je alle medewerkers op scherp. Ik zie het wel gebeuren hoor, personeel dat gezamenlijk keihard haar best doet om het Foursquare rapportcijfer omhoog te krijgen.

Kwaliteit staat centraal

't Oude Wandelpark op FoursquareJe krijgt een goed cijfer door kwaliteit te bieden. Iedereen houdt immers van bedrijven die kwaliteit leveren. Claim je Foursquarelocatie en plak de sticker op je voordeur. Draag op allerlei manieren uit dat je Foursquare gebruikt, ook via je website en drukwerk bijvoorbeeld. Deel gerust eens een korting of premium uit via Foursquare. Maar ben vooral een goed bedrijf voor je klanten.

Voorbeeld uit de praktijk

Eigenaar Harold van restaurant ’t Oude Wandelpark in Valkenswaard heeft Foursquare omarmd. Op de deur prijkt de sticker maar nog belangrijker: Harold is zelf actief op Foursquare. Hij gebruikt het om in contact te blijven met klanten. Zo hoort hij wat klanten van het eten vinden en met de reacties die hij krijgt probeert hij zijn restaurant te verbeteren. Dat het werkt blijkt uit het rapportcijfer: een 8,5.

Voorlopig geen rapportcijfer op je website

Een goed rapportcijfer wil je natuurlijk ook delen. Hopelijk komt Foursquare binnenkort met een widget of badge waarmee je je rapportcijfer makkelijk op je website kunt tonen.

0
1