Met een uniek zoekwoord vindt iedereen je

Het succesverhaal van Overtoom

Heb je een unieke merknaam of een unieke productnaam, dan word je al snel gevonden. Je moet wel zorgen dat mensen je keyword kennen. De firma Overtoom deed dat een paar jaar terug met de poeremetator. Het woord werd gebruikt in een radiocommercial van het bedrijf. De mensen die het woord op de radio hoorden gingen in grote getalen zoeken op ‘poeremetator’ en kwamen allemaal op de website van Overtoom uit. Bingo!

Een goed zoekwoord op offline reclame uitingen

Afgelopen week zag ik bij de Albert Heijn hier in Eindhoven iets soortgelijks. Op een poster (zie foto) stond het woord ‘tweevaksmaaltijden’. Ik begreep het woord, maar had het nog nooit eerder gezien. Het bracht me aan het denken en dus ben ik gaan googlen.

Hoewel bijna alle resultaten naar de maaltijden van Albert Heijn verwijzen, is AH.nl pas de laatste in de resultatenlijst. Op hun website geeft het geen resultaten. Blijkbaar heeft ’s lands bekendste grootgrutter het woord tweevaksmaaltijd dus niet heel bewust gebruikt. Het zou ze toch zomaar verkeer naar de website kunnen opleveren.

Ik heb die avond overigens met verse ingrediënten gekookt.