Waardevolle content om klanten aan je te binden

Om je doelgroep jouw website te laten vinden, zorg je voor unieke, passende content bij de zoekopdrachten van je doelgroep: content marketing. Denk hierbij aan artikelen over je producten, bedrijf en branche. Maar content is meer dan dat. Je website wordt waardevol voor je bezoekers als je kennis deelt en gebruik maakt van foto’s, video, whitepapers, handleidingen, etc. Ik maak content voor je. Stuur me een bericht voor meer informatie.

Eerst luisteren, dan scoren

Content marketing gaat uit van het principe Eerst luisteren, dan scoren. Je biedt je doelgroep gratis nuttige informatie aan. Om erachter te komen wat de houding, gedragingen en voorkeuren van je doelgroep zijn moet je goed luisteren. Dat betekent fora, blogs en social media in de gaten houden en communiceren met je doelgroep. Maar ook Google Alerts en RSS bieden uitkomst. Het doel is om erachter te komen naar welke content jouw publiek op zoek is. Daarna is het een kwestie van inkoppen natuurlijk.

Content marketing: ook video's werken goed op internet

Content marketing is doeltreffend

Content marketing is een marketing strategie die groeit. Door via content of inhoudelijke informatie vragen te beantwoorden die je doelgroep online stelt, haal je klanten binnen. Als je weet waarop je doelgroep zoekt, kun je er door middel van content op je website bezoekers mee binnenhalen. Je website wordt een verzameling van waardevolle content om de klant bij je terecht te laten komen. Je deelt je kennis en laat zien dat jeweet waar je over praat. Je beloont je bezoeker door hem interessante informatie voor te schotelen.

De consument heeft de touwtjes in handen

De consument heeft de macht overgenomen van de traditionele media. Dankzij sociale netwerken en Google bepaalt hij zelf welke informatie hij wil zien, waar en wanneer. Goede content wordt gedeeld en daarin speelt jouw doelgroep een rol.

Overtuigd? Neem contact met me op!